Foto: Kjell Hansson Årsmöte2014

Årsmöte 2014

16 MAR 2014 22:53
På IFK Trelleborgs Friidrottsklubbs årsmöte avtackades avgående ordförande Sven-Erik Svensson. Ny ordförande är tidigare sekreterare Mats Sjölin.
På årsmötet delades också ut medaljer och hederspriser.
I direkt anslutning till årsmötet tackade även Greger Nyberg med en särskild tillställning där flera av Gregers adepter genom åren uppvaktade.
  • Skapad: 16 MAR 2014 22:53

Sven-Erik Svensson lämnar över ordförandeklubban efter 4 år i sin andra sejour som ordförande. Som ny ordförande träder Mats Sjölin som varit sekreterare tidigare. Bitte Fagerlund blir sekreterare och ordinarie ledamot liksom Majvi Wijk. Kjell Hansson, kassör, och Kauko Harjuniemi är kvar i styrelsen som tidigare. Rose-Marie Jacobsson och Malin Joäng blir nya styrelsesuppleanter.

Sven-Erik var även ordförande under 90-talet men kom tillbaka 2010 precis när hela IFK befann sig i ett mycket kritiskt läge efter skandalerna med handbollssektionen. Under Sven-Eriks beskydd och idoga arbete har ekonomin stabiliserats, fordringarna formaliserats och friidrottsektionen brutit sig loss och bildat en egen förening under allians-föreningen IFK Trelleborg och heter sedan den 1 januari 2013 IFK Trelleborg Friidrottsklubb.

Isac Engman och Sven-Erik Svensson

Isac Engman som satte inte mindre än tvåklubbrekord 2013

tillsammans med ordförande Sven-Erik Svensson.

I samband med årsmötet passade vi även på att tacka Greger Nyberg för sitt långa engagemang i IFK

Greger Nyberg tackas av

Greger (stående) med antal av sina forna adepter

Skribent: Kjell Hansson